نوشته شده توسط : ریحانه

امروزه کاربران پلتفرم ios روز به روز در حال افزایش می باشد و این موضوع می تواند فرصتی مناسب برای کسب و کارهایی باشد که به دنبال افزایش مخاطب و مشتری هستند. با ساخت اپلیکیشن ios کسب و کار خود می توانید بخش قابل توجهی از کاربران کوشی های تلفن همراه را مورد هدف قرار دهید و در نتیجه شاهد رشد کسب و کار خود باشید. اگر به دنبال یادگیری برنامه نویسی ios هستید ادامه این مطلب را از دست ندهید!

برای برداشتن دوره آموزش طراحی اپ iOS 13 + swift 5  به صورت کامل و ویدیویی اینجا کلیک کنید.

 

 آموزش صفر تا صد برنامه نویسی ios

قبل از یادگیری زبان برنامه نویسی سوئیفت ، باید در مورد نیازمندی های ساخت اپلیکیشن های ios اطلاعات کاملی داشته باشید. برای شروع نیاز به یک سیستم اپل و یا در واقع یک سیستم که به سیستم عامل مکینتاش مجهز باشد ، خواهید داشت. بنابراین اگر از کاربران ویندوز باشید ، نمی توانید برای سیستم عامل ios اپلیکیشن توسعه دهید ! (از راه های غیر معمول فاکتورگیری شده است !) بعد از تهیه سیستمی که به سیستم عامل مک مجهز باشد باید توجه داشته باشید که سیستم عامل مک آپدیت شده باشد تا بتوانید از تمامی ویژگی های زبان برنامه نویسی سوئیفت و همچنین محیط های برنامه نویسی سوئیفت بهره مند شوید.

نصب محیط برنامه نویسی Xcode

برای نوشتن کدهای مربوط به اپلیکیشن های خود باید ابتدا محیطی را برای نوشتن کدهای سوئیفت خود انتخاب کنید که معمولا محیط Xcode از جمله معروف ترین محیط های برنامه نویسی برای سیستم عامل های ios محسوب می شود. بعد از نصب محیط Xcode بر روی سیستم خود می توانید با استفاده از کمک هایی که خود محیط برنامه نویسی به شما ارائه می کند تا حدودی با این محیط آشنا شوید.

شناخت متغیرها و ثابت ها در زبان برنامه نویسی سوئیفت

اگر قبلا برنامه نویسی کرده باشید ، قطعا می دانید که متغیرها و ثابت ها نقش مهمی در زمینه برنامه نویسی بازی می کنند. در واقع متغیرها ، محلی برای جمع آوری موقت داده ها و اطلاعات هستند. این متغیرها در زمان اجرای برنامه ها و یا نرم افزارها ، قسمتی از حافظه موقت سیستم (Ram) را اشغال می کنند و بعد از تمام اجرای برنامه این متغیرها و یا در واقع اطلاعات از بین می روند. سوئیفت هم از دو نوع روش برای ذخیره سازی موقت اطلاعات استفاده می کند ، روش استفاده از متغیرها و استفاده از ثابت ها.

در واقع متغیرها این قابلیت را به برنامه نویس می دهند که بتوانند مقادیر ذخیره شده در این محل ها را تغییر دهند و حتی چندین بار از این متغیرها استفاده کنند. بر خلاف متغیرها ، ثابت ها تنها می توانند یک بار مقادیری را برای خود ذخیره کنند و در ادامه ی برنامه نویسی نمی توان مقادیر آن ها را تغییر داد. هر دوی این نوع از روش ها می توانند کاربردهای خاص خود را داشته باشند و وجود هر دو در یک زبان برنامه نویسی ضروری محسوب می شود. در زبان برنامه نویسی سوئیفت می توانید با استفاده از کلمه کلیدی var متغیر را ایجاد کنید و مقادیر مختلفی را در آن ذخیره کنید.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 / 10 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ریحانه

خرید تلویزیون سونی مزایا و معایب

هنگامی که برای خرید تلویزیون می خواید اقدام کنید برند های مختلفی به شما پیشنهاد میشود که گاها باعث ایجاد سردرگمی می شوند.ما می خوایم در این مطلب تلویزیون سونی را به بحث بگذاریم و مزایا و معایب خرید تلویزیون سونی را برای شما بازگو کنیم تصمیم نهایی هم با خود شما خواهد بود که با مشاهده قیمت تلویزیون سونی و فواید و معایب آن تلویزیون سونی بخرید یان نه؟

بهتره از مزایا شروع کنیم :

مزایای خرید تلویزیون سونی : اول اینه سونی یه برند ژاپنی هست.تولیدات این کشور یک سرو گردن از تولیدات کشورهایی مثل کره بالاتره.البته این نظر شخصی ما نیست این مورد طی سالیان به اثبات رسیده.شفافیت تصویر در تلویزیون های سونی به مراتب بالاتر هست که این برای خیلی ها مزیت و بعضی موارد هم عیب به حساب می آید که در پایین در قسمت معایب راجب بهش بحث می کنیم.مورد دیگری که اشاره بهش خالی از لطف نیست این است که سونی اختصاصی بر روی تولیدات صوتی و تصویری کار می کند و این تمرکز بیشتر قطعا روی خروجی های این شرکت تاثیر مثبتی دارد به طور مثال وقتی شرکت ال جی تلویزیونی به بازار عرضه می کند تعدادی از قطعات را از جاهای مختلف جمع اوری می کند و فقط کار مونتاژ رو انجام می دهد.

اما در مورد سونی این گونه نیست بلکه این شرکت صفر تا صد قطعات رو خودش تولید می نماید که همین مورد باعث شده تا قطعات بهتر در کنار همدیگر کار کنند و راندمان بهتری داشته باشند.همین هماهنگی بین اجزا باعث می شود که دستگاه طول عمر بالاتری داشته باشد.همچنین خرید تلویزیون سونی به افرادی که به ظرافت کالای خود اهمیت می دهند پیشنهاد می شود چرا که تلویزیون سونی دارای طراحی بسیار باریک و قیافه ای بسیار شیک تر به نسبت سایر برندها هست.

اما از معایب هم بگیم :

معایب تلویزیون سونی : در بالا اشاره کردیم که شفافیت تصویر تلویزیون سونی می تواند عیب هم به شمار برود و دلیل این مورد این هست که پنل های تلویزیون های سونی ips نیستند.ای پی اس ها ضد ضربه به حساب می ایند ولی در عوض کیفیت تصویر رو پاین می آورند.در این مورد سونی استحکام رو فدای کیفیت تصویر کرده و محافظت از دستگاه رو بر عهده خریدار گذاشته است.البته زیاد هم نازک نارنجی نیستند و از این بابت نگران نباشید.مخصوصا اگر در منزل بچه کوچکی نداشته باشید که نزدیک تلویزیون توپ بازی کند!

یکی دیگر از معایب قیمت تلویزیون سونی هست.قیمت تلویزیون سونی به نسبت سایر برندها کمی گرانتر است.یعنی هم شما می توانید با قیمت پاینتری هم رده مدل سونی رو خریداری نمایید.اما خوب سونی اثبات کرده است که ارزش هزینه بالاتر را دارد.در پایان هم این تصمیم با شماست که سونی بخرید یان نه.



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 8 / 10 / 1399 | نظرات ()